Περιεχόμενο
Το Πρόγραμμα Enable-Eν Δυναμώνω www.enable.org (Ευρωπαϊκό Δίκτυο ενάντια στον Εκφοβισμό σε Περιβάλλον Μάθησης ή/και Διασκέδασης) είναι ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα στο οποίο συμμετέχουν έξι εταίροι, 5 χώρες με συντονιστή φορέα το Ευρωπαϊκό Σχολικό Δίκτυο (European Schoolnet www.europeanschoolnet.org).
Βασίζεται στην υπόθεση ότι η ευτυχία και η ευεξία στη σημερινή κοινωνία της γνώσης και της τεχνολογίας, απαιτούν κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες, οι οποίες επιτυγχάνονται μέσω της βαθύτερης κατανόησης και υπεύθυνης προσέγγισης των κοινωνικών αλληλεπιδράσεων, είτε στον πραγματικό κόσμο, είτε διαδικτυακά. Στοχεύει στην καταπολέμηση του φαινομένου του εκφοβισμού με ολιστικό τρόπο, τα παιδιά να ασκήσουν τα θεμελιώδη δικαιώματά τους στο σπίτι, στο σχολείο, στην τάξη και την κοινότητα. Το πρόγραμμα θα συμπεριλάβει 30 σχολεία, θα ενημερώσει 6.000 εφήβους ηλικία 11-14 ετών και θα ενδυναμώσει 2.000 γονείς και εκπαιδευτικούς.
Το «Hackathon» αποτελεί δράση στο πλαίσιο του προγράμματος Enable και στοχεύει στο να ενθαρρύνει τους νέους να εργαστούν ομαδικά και να διαπραγματευτούν το θέμα του εκφοβισμού, καθώς και να ευαισθητοποιηθούν σχετικά με αυτό. Θέματα συζήτησης μπορεί να είναι ο ορισμός, η έκταση και οι μορφές του φαινομένου, τρόποι περιορισμού, θετικές δράσεις κλπ. Τα παραπάνω πραγματοποιούνται σε ένα πλαίσιο που στοχεύει στο να βελτιώσει τις διαδικτυακές δεξιότητες, καθώς και να διευρύνει τις ικανότητές τους για επίλυση προβλημάτων και δημιουργική έκφραση.
Τα αποτελέσματα είναι άμεσα εφαρμόσιμα στην πράξη: εφαρμογές (applications), καθώς και άλλα εργαλεία (συμπεριλαμβανομένων videos, games, παρουσιάσεων), τα οποία θα δημιουργηθούν από τα ίδια τα παιδιά για τις ανάγκες των συνομηλίκων τους, και θα υποστηριχθούν τεχνολογικά από ειδικούς της τεχνολογίας και από εταιρείες τηλεπικοινωνίας που θα συμβάλλουν στην διάθεση του μέσου στην για το ευρύ κοινό. Οι δημιουργίες του Hackathon στο πλαίσιο του προγράμματος του Enable, θα παρουσιαστούν στην εκδήλωση της εβδομάδας Ευρωπαϊκής Ευαισθητοποίησης 2015 (http://codeweek.eu), κατά την οποία τα συγκεκριμένα παραδοτέα έρχονται να ενισχύσουν τις πρωτοβουλίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην πρόληψη και αντιμετώπιση του φαινομένου του εκφοβισμού.
Το Hackathon σαν λέξη προέρχεται από τις λέξεις Hacking & Marathon (Μαραθώνιος), και εκφράζει την άμιλλα των ομάδων που θα συμμετέχουν συνδυάζοντας την πρωτοπορία της τεχνολογίας και την βαθιά γνώση του φαινομένου του εκφοβισμού, μέσα από τα μάτια παιδιών 11-14 ετών. Το γεγονός ότι τα ίδια τα παιδιά και οι έφηβοι καλούνται να εκφράσουν την άποψή τους για το τι μπορεί να επηρεάσει και να έχει αποτέλεσμα σε άτομα της ηλικίας τους, είναι εξαιρετικά σημαντικό και δημιουργεί τις βάσεις για επιτυχία στην πρακτική εφαρμογή (youth participation value).
Επίσης, το πρόγραμμα προσφέρει στα παιδιά μια συγκεκριμένη ευκαιρία να εκφράσουν και να αναπτύξουν τρόπους επίλυσης προβλημάτων, δεξιότητες δημιουργικότητας, καθώς και να μάθουν περισσότερα σχετικά με την ανάπτυξη κώδικα προγραμματισμού (software). Τέλος, ενεργοποιούνται ως πολίτες σύμφωνα με τους όρους της UNESCO.
[accordion width="100%"] [item title="Σχηματισμός ομάδων"]
Κάθε χώρα συμμετέχει με 2-3 ομάδες που περιλαμβάνουν 4-5 παιδιά και των δύο φύλων, ηλικίας 11-14 ετών - τα όρια μπορούν να επεκταθούν από 9-17 ετών. Προτείνουμε μικτές ηλικιακές ομάδες, προκειμένου να αποφύγουμε ομοιογενείς ηλικιακά ομάδες (π.χ. ομάδες εννιάχρονων ή δεκαεπτάχρονων κλπ ).
[/item] [/accordion]
[accordion width="100%"][item title="Ποιοι είναι οι μέντορες;"]
Κάθε ομάδα συνεργάζεται με κάποιον ειδικό της τεχνολογίας ή/και κάποιον εκπαιδευτικό ή ψυχολόγο που συντονίζουν την ομάδα τόσο στην προσπάθεια έκφρασης ιδεών για την διαχείριση καταστάσεων εκφοβισμού, όσο και στο σχεδιασμό του τελικού προϊόντος τεχνολογίας. Οι ειδικοί που συντονίζουν και συνεργάζονται με τις ομάδες ονομάζονται «μέντορες». Οι μέντορες δεν θα δημιουργήσουν το προϊόν για χάρη της ομάδας τους, ούτε θα προβούν σε κάποια κωδικοποίηση. Το Πρόγραμμα ENABLE θα καλύψει τα έξοδα ταξιδίου για δώδεκα περίπου συμμετέχοντες του Hackathon.
[/item] [/accordion]
[accordion width="100%"][item title="Ημερομηνίες-κλειδιά:"]
Ομάδες και μέντορες θα πραγματοποιήσουν μια διαδικτυακή συνάντηση τον Ιούλιο 2015. H δημιουργία εφαρμογής ή προϊόντος θα πραγματοποιηθεί μέσα στο καλοκαίρι. Η προθεσμία υποβολής της εφαρμογής είναι έως τις 27 Σεπτεμβρίου 2015 στις 23:00. Το τελικό προϊόν θα παρουσιαστεί κατά τη διάρκεια της εβδομάδας Ευρωπαϊκής Ευαισθητοποίησης 2015 (http://codeweek.eu), (10-18 Οκτωβρίου 2015).
Επιπλέον, πληροφορίες που αφορούν την εγγραφή, τα πιστοποιητικά συμμετεχόντων, την κριτική, τα βραβεία, και την εκδήλωση του Hackathon μπορείτε να τις βρείτε στην ιστοσελίδα http://enable.eun.org.
[/item] [/accordion] [accordion width="100%"] [item title="Πώς θα επιλεγούν οι ομάδες;"]
Δεν υπάρχει καμία συγκεκριμένη διαδικασία επιλογής της ομάδας:
• οι νέοι που θα συμμετέχουν μπορεί να είναι από το ίδιο σχολείο ή/και την ίδια τάξη
• προηγούμενες διαπροσωπικές σχέσεις των συμμετεχόντων μπορεί να διευκολύνουν τους νέους να δουλέψουν μαζί
• δεν είναι απαραίτητο να έχουν εμπειρία από καταστάσεις εκφοβισμού
• η τελική εκδήλωση για την παρουσίαση των προϊόντων θα γίνει στα αγγλικά
• η παρουσίαση της κάθε ομάδας μπορεί να γίνει στην εθνική-μητρική της γλώσσα
• σε περίπτωση υποβολής βίντεο ή παρουσίασης είναι απαραίτητοι οι αγγλικοί υπότιτλοι.
• το υλικό που θα συγκεντρωθεί θα πρέπει να είναι προσβάσιμο σε άτομα με ειδικές ανάγκες.
[/item] [/accordion]
[accordion width="100%"][item title="Πως έχουν επιλεγεί οι Ομάδες"]
- M.O.S (My Own Space)
- ACTIVE OBSERVER
- Self C.H.E.S.S. (Cyber Help to Eliminate «Silent Stories»)
- Συντονισμός
- Έφηβοι
Μέντορες: Αθανασίου Καλλιόπη
Φύτρος Κώστας
Αγγελόπουλος Άγγελος
Αθανασιάδη Χριστίνα
Ανδριανοπούλου Ιωάννα
Καλαϊτζή Κάλλια
Σεβαστιάδης Γιώργος
Μέντορες: Βεσυροπούλου Άννα
Παπακωνσταντίνου Μίλτος
Παπαντριανταφύλλου Τόνια
Βάρσος Βασίλης
Καραούλη Αγγελική
Μποκόρου Κων/να
Λούης Μιχάλης
Συρμπόπουλος Ηλίας
Μέντορες: Δουμανά Ρέα
Κατσοχρήστος Φώτης
Σαββιδάκη Μαρία
Γαλερού Αναστασία
Ξαγοράρης Βασίλης
Τσεκούρα Ελένη
Άρτεμις Αδαμοπούλου - Πληροφορική στη Βιοϊατρική
Αθανασίου Καλλιόπη - Ψυχολόγος
Βεσυροπούλου Άννα - Εκπαιδευτικός
Δουμανά Ρέα - MSc. Κλινική Ψυχολογία, Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας
Κατσοχρήστος Φώτης - Καθηγητής
Πληροφορικής Παπακωνσταντίνου Μίλτος - Εκπαιδευτικός
Παπαντριανταφύλλου Τόνια – Εκπαιδευτικός
Σαββιδάκη Μαρία - Εκπαιδευτικός
Φύτρος Κώστας - Καθηγητής Πληροφορικής
Αγγελόπουλος Άγγελος, 16 ετών, PIERCE Λύκειο Αμερικάνικο Κολλέγιο Ελλάδας
Αθανασιάδη Χριστίνα, 16 ετών, 3ο ΓΕΛ Αμαρουσίου Αττικής
Ανδριανοπούλου Ιωάννα, 14 ετών, Β Γυμνασίου
Βάρσος Βασίλης, 16 ετών, 2ο ΓΕΛ Πεύκης Αττικής
Γαλερού Αναστασία, 13 ετών, Κολλέγιο Αθηνών
Καραούλη Αγγελική, 15 ετών, 5ο ΓΕΛ Πεύκης Αττικής
Καλαϊτζή Κάλλια, 15 ετών, Εκπαιδευτήρια Λύκειο Μελισσίων Αττικής
«Η Ελληνική Παιδεία»
Λούης Μιχάλης, 16 ετών, 2ο ΓΕΛ Πεύκης Αττικής
Μποκόρου Κων/να, 15 ετών, 8ο ΓΕΛ Χαλανδρίου Αττικής
Ξαγοράρης Βασίλης, 17 ετών, Λύκειο Αγ. Αναργύρων
Σεβαστιάδης Γιώργος, 15 ετών, 3o ΓΕΛ Ηρακλείου Αττικής
Συρμπόπουλος Ηλίας, 15 ετών, 2ο ΓΕΛ Ηρακλείου Αττικής
Τσεκούρα Ελένη, 15 ετών, Γυμνάσιο Ηλιούπολης
[/item] [/accordion]
[accordion width="100%"][item title="Χρονοδιάγραμμα - Ιούνιος-Οκτώβριος 2015"]
Ιούνιος: οι ομάδες δηλώνουν συμμετοχή μέσω φόρμας συμμετοχής
Ιούλιος-Σεπτέμβριος: συναντήσεις των ομάδων και προετοιμασία του τελικού προϊόντος
7-11 Σεπτεμβρίου: διαδικτυακές συναντήσεις για την πρόοδο των εργασιών
27 Σεπτεμβρίου στις 23.00 μ.μ: τελική παράδοση των εργασιών στο ENABLE
30 Σεπτεμβρίου: ανακοινώνεται η επιλογή των καλύτερων εργασιών όπως αυτές επιλέχθηκαν από την ομάδα φορέων του ENABLE
10-18 Οκτωβρίου: τελική συνάντηση και παρουσίαση των εργασιών στην εβδομάδα Ευρωπαϊκής Ευαισθητοποίησης 2015
(http://codeweek.eu).
[/item] [/accordion] [accordion width="100%"][item title="Πληροφορίες για το Πρόγραμμα ENABLE:"]
To πρόγραμμα Enable συγχρηματοδοτείται από το “Daphne” της Ευρωπαϊκής Ένωσης και συντονίζεται από το Ευρωπαϊκό Σχολικό Δίκτυο- European Schoolnet/Βέλγιο www.eun.org .
Συνεργάζονται σε κοινοπραξία με:
• Diana Award, Ηνωμένο Βασίλειο- http://diana-award.org.uk
• South West Grid for Learning (SWGfL), Ηνωμένο Βασίλειο-http://swgfl.org.uk
• For Adolescent Health (FAH)– Ελλάδα www.youth-life.gr
• Centre for Digital Youth Care (CfDP), Δανία- http://cfdp.dk
• Partners in Learning, Κροατία – http://ucitelji.hr
[/item] [/accordion]