Η αναπτυξιακή ψυχολόγος και συνεργάτις της «Μονάδας Εφηβικής Υγείας», Ελένη Τζαβέλα αναφέρθηκε στο σημαντικότατο ρόλο που διαδραματίζει η ίδια η οικογένεια μέσα από τη συμπεριφορά της ως προς τη γέννηση του άγχους και τη διαχείρισή του. Τα παιδιά μαθαίνουν να συμπεριφέρονται μέσω μίμησης γονεϊκών προτύπων, μιας και η οικογένεια είναι το πρώτο σχολείο. Τόνισε πόσο σημαντική είναι η καλλιέργεια της κονωνικής και συναισθηματικής νοημοσύνης. Στη Μονάδα Εφηβική Υγείας υλοποιούνται προγράμματα με κεντρικό άξονα την παραπάνω μάθηση και καλλιέργεια. Επίσης, αναφέρθηκε ότι στη Μ.Ε.Υ. λειτουργούν παράλληλα ομάδες ψυχοεκπαίδευσης γονέων προκειμένου να εκπαιδευτούν κατάλληλα ώστε να διαχειρίζονται τα προβλήματα που έχουν προκύψει με τους εφήβους τους.
Ακολούθησε η παρουσίαση ενός πολύ ενδιαφέροντος εκπαιδευτικού παρεμβατικού προγράμματος για τη διαχείριση του στρες. Το πρόγραμμα παρουσιάστηκε από τις εκπαιδευτικούς Μαρία Καλλιαντά και Χρυσούλα Κατσίρα. Μέσω ενός υπολογιστή συνδέονται οι καρδιακοί παλμοί ενός ανθρώπου και η γραφιστική απεικόνιση δείχνει πόσο επηρεάζει μία στρεσογόνα κατάσταση την αναπνοή μας και κατ’ επέκταση τους ρυθμούς λειτουργίας μας και το στρες. Το πρόγραμμα εφαρμόζεται πιλοτικά σε ορισμένα σχολεία όπου τα παιδιά εκδηλώνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, διότι μαθαίνουν τεχνικές πώς να ελέγχουν καλύτερα την αναπνοή τους ώστε να μειώνεται το άγχος.
Το συντονισμό και το σχολιασμό της συζήτησης τον ανέλαβε η Λίλιαν Μαρκάκη, Ψυχίατρος,Επιστημονική Συνεργάτις Μονάδας Εφηβικής Υγείας (Μ.Ε.Υ), Β΄ Παιδιατρική Κλινική Πανεπιστημίου Αθηνών, Νοσοκομείο Παίδων «Π. & Α. Κυριακού», Δ.Σ. Ελληνικής Ψυχιατρικής Εταιρίας (Ε.Ψ.Ε.).
Το κοινό παρακολούθησε με αμείωτο ενδιαφέρον τις παρουσιάσεις των ομιλητών και είχε το χρόνο στο β΄ μέρος της συνάντησης να εκφράσει τις απορίες του προς τους ομιλητές, τη συντονίστρια και προς την επίκ. Καθηγήτρια Παιδιατρικής-Εφηβικής Ιατρικής, κ. Άρτεμις Τσίτσικα, επιστημονική υπεύθυνη της «Μονάδας Εφηβικής Υγείας».