(1η) Συνάντηση ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΟΝ ΤΑΥΡΟ Τετάρτη 25/10/2017 Ώρα 18.00 – 20.00 | «Δημοκρατία, Ισότητα φύλων και δικαιώματα στο σχολείο: πραγματικότητα ή ζητούμενο;»
Γράφει ο/η: -  

Κυρίες και κύριοι καλησπέρα σας,

Βρίσκομαι εδώ για να σας μιλήσω για ένα αρκετά συχνό φαινόμενο και ταυτόχρονα λίγο παρεξηγημένο,τη δυσλεξία.Πολλοί έχουν ακούσει τον όρο αλλά λίγοι ξέρουν τι πραγματικά συμβαίνει με τα παιδιά που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες.Συχνά ο όρος ταυτίζεται με το ότι τα παιδιά αυτά δεν είναι αρκετά έξυπνα ή ότι είναι λιγότερο έξυπνα απ΄τα παιδιά που δεν έχουν προβλήματα δυσλεξίας.Αρχικά ας δούμε κάποιους ορισμούς του όρου: Ένας απλός ορισμός της δυσλεξίας είναι "άτομα τα οποία δυσκολεύονται να μάθουν μέσω της γραπτής ή προφορικής γλώσσας, χωρίς να υπάρχει προφανής λόγος (τραύμα, πνευματική καθυστέρηση κτλ.)". Σε αυτή την κατηγορία μπορεί να ανήκουν και ευφυή ή και ταλαντούχα άτομα.

 

Δυσλεξία | #DyslexiaΗ παγκόσμια ομοσπονδία της νευρολογίας καθορίζει τη δυσλεξία ως "διαταραχή που φανερώνεται από τις δυσκολίες στην εκμάθηση του διαβάσματος, παρά την επαρκή νοημοσύνη και τις κοινωνικές και πολιτιστικές ευκαιρίες του ατόμου".

Η δυσλεξία δεν είναι αυστηρά μόνο μια διαταραχή ανάγνωσης που χαρακτηρίζεται από τις αντιστροφές. Είναι ένα σύνδρομο των πολλών και ποικίλων συμπτωμάτων που έχει επιπτώσεις σε εκατομμύρια των παιδιών και ενηλίκων.

Από πολλούς αναγνωρίζεται η δυσλεξία ως "διαφορετικός τρόπος σκέψης": παραλληλίζοντας τη δυσλεξία με τη δυνατότητα που έχει κάποιος να "δει" πολυδιάστατα, την συνολική εικόνα, ή από οποιαδήποτε θέση κάθε φορά. Η δυνατότητα να σκέφτεται με εικόνες και να καταχωρούνται αυτές οι εικόνες ως πραγματικές. Κατά συνέπεια, αναμιγνύεται η δημιουργική σκέψη με την πραγματικότητα αλλάζοντας πολλές φορές αυτό που το δυσλεκτικό άτομο βλέπει ή ακούει. Επομένως γιατί ορισμένοι άνθρωποι, πολλές φορές και καθηγητές ακόμα ΄΄καταδικάζουν΄΄ αυτά τα παιδιά; Επειδή σκέφτονται διαφορετικά; Ένα άτομο που αγαπώ πάρα πολύ, η αδερφή μου, είναι δυσλεκτική. Και ενώ δεν διαφέρει απ΄τα άλλα παιδιά της ηλικίας της συχνά αντιμετωπίζει προκατάληψη κυρίως απ΄ τη μεριά ορισμένων καθηγητών πράγμα ανεπίτρεπτο. Το γεγονός ότι είναι δυσλεκτική δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να είναι και καλή μαθήτρια. Ποιός ο λόγος λοιπόν να αντιμετωπίζεται διαφορετικά απ΄τα υπόλοιπα παιδιά και να παίρνει πχ χαμηλότερους βαθμούς μόνο και μόνο επειδή είναι δυσλεκτική;Η΄ακόμα απ΄τη στιγμή που αυτά τα παιδιά έχουν το δικαίωμα της προφορικής εξέτασης γιατί να μην εφαρμόζεται κάτι τέτοιο πάντα και όχι μόνο όταν ο καθηγητής έχει την καλή διάθεση;Προβλήματα σαν και τα παραπάνω υπάρχουν πολλά στην παιδεία.Πολλές φορές δεν εφαρμόζονται τα δικαιώματα αυτών των παιδιών παρόλη τη νομοθεσία που τα καλύπτει.΄Όμως το βασικό είναι να καταλάβουμε όλοι ότι έχουμε να κάνουμε με παιδιά που σκέφτονται απλά διαφορετικά και όχι με παιδιά που δεν είναι έξυπνα και έπειτα να προσπαθήσουμε να λύσουμε τα υπάρχοντα προβλήματα στην παιδεία.Γι΄αυτό πρέπει πρώτα απ΄όλα οι γονείς του παιδιού να μην το αντιμετωπίζουν σαν προβληματικό και να ενημερώνονται σωστά για το πώς θα συμπεριφέρονται και έπειτα οι δασκάλοι να ενημερώνονται κατάλληλα και να παρακολουθούν σεμινάρια σχετικά με τον τρόπο εκμάθησης αλλά και αντιμετώπισης αυτών των παιδιών.Είναι άδικο να καταδικάζονται και να στιγματίζονται αυτά τα παιδιά ειδικά όταν βιώνουν την περίοδο της εφηβίας, μια περίοδος που ούτως ή άλλως προκαλεί ανασφάλειες και αμφισβήτηση στο άτομο για τον εαυτό του και την εικόνα του.Ποιός ο λόγος λοιπόν να κάνουμε τα πράγματα ακόμα πιο δύσκολα για αυτά τα παιδιά;Ευχαριστώ για την προσοχή σας και πανω απ΄όλα ευχαριστώ την αδερφή μου που μου έδωσε το κίνητρο να μιλήσω για αυτό το θέμα και με βοηθάει να δω μέσα απ΄τα μάτια της ένα διαφορετικό τρόπο σκέψης!